magdich.blogg.se

2013-07-26
20:15:06

I en båt, i en sjö, i en skog, i Breven!
Förberedelse och packning inför en kväll i Breven. Boris packar sin bäver.
 
 
Framme! Först lite vandring genom skogen.
 
 
 
På vägen till sjön, hälsade vi på hos Gnutte Grävling. Men han var inte hemma.
 
 
Framme vid sjön. Då var det dags att vända och få i båten.
 
 
Så in i bollen underbart! Vi var tvugna att göra ett litet stopp då det höll på att bli blött i båten. Så medan Jocke och Johan var i land och gjorde sitt, satt jag och Boris kvar i båten och solade.
 
 
Enligt Johan, så var jag tvungen att ta en riktig fjortisbild. På mina egna fötter. Så skulle det bara vara. Så jag fick snällt lyda, eftersom jag är en väluppfostrad flicka.
 
 
Då var de klara för rond 2 i båten.
 
 
 
 
Som jag tidigare har sagt, så älskar jag att fota vackra ting! <3
 
 
 
 
 
Jag bad pojkarna om en kärleksfull bild. Dettta var de enda jag fick.
 
 
Ut på sjön igen.
 
 
Jag försökte ta ett kort på båda två, så jag la mig åt ena hållet och vi höll på att välta. Ops!.. Hahaha..
 
 
Detta var nog den bästa jag fick på båda två.
 
 
Boris fick ett märgben att gnaga på. Mummmms! Tyckte han iallafall.
 
 
Månen tittade fram på kvällskvisten.
 
 
 
 
 
Vackert! Det här är livet!
 
 
 
Johan lekte top model och jag fotograf. Vad tycks? Vad får han för poäng?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mitt i allt model fotograferandet så var Jocke på kissen igen. Johan som årade fick hitta till land igen. Men han träffade en stor sten och sa: -Åhh nej, vi är of course. (Ur kurs, för er som inte förstod).
 
 
-Gick det bra?
-Nej, vi tar in!
-Ojdå!
-Men båten är hel? Båten klarade sig.
-Hmm..
-Varför är det då blött?
-Min öl ligger ner.
 
 
 
Boris fick panik när Jocke gick i land. Han satt och gnällde enda tills hans kära husse kom tillbaka.
 
Jag släppte inte husse med blicken för en sekund.
 
 
 
Jo, en sekund. Men bara för att matte prata med mig. Stör mig inte! Jag måste hålla ögonen på husse.
 
 
 
 
 
 
 
När husse äntligen var tillbaka, (efter en evighet) så kunde Boris lägga sig ner i mattes knä och sova.
 
 
Lite sjöbilder. Jag njuter! En mycket underbar dag.
 
 
 
 
 
 
 
Vad tycks? Jag fick låna Johans tröja eftersom min var superblöt, det gick nästan att vrida ur den. För ungefär det första Boris gjorde när vi kom ut på sjön var att hoppa över båtkanten och ner i vattnet. Samtidigt som Johan pratar i telefon. Jag sitter och håller i kopplet och ropar på Jocke att han ska hjälpa mig. Men han satt längst bort och inte kunde göra något. Så Johan slänger bak telefonen till Jocke och sen kommer han och hjälper mig med att lyfta i en mycket blöt och tung hund i båten igen. Och vad gör blöta hundar när de kommer ur vattnet? Det var vatten över hela mig. Men tror ni den lille valpen vart rädd? Hahaha.. Glöm det! Den kaxråttan skulle bara tre sekunder senare hoppa i igen. Jag vald att ha kopplet på honom hela den båtfärden. Tog av det när vi kom i land igen.
 
Men denna bild är tagen när vi var på väg att ge oss. Då låg Boris och sov så sött i mitt knä.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: