magdich.blogg.se

2015-06-30
14:27:00

Midsommar eller Missommar som endel säger!.. ;)
Innan vi skulle åka mot Breven och tälta och fira midsommar kollade vi vädret, så vi visste vad vi skulle packa för kläder. För min del vart det mycker extra tröjor och långbyxor i väskan. Eftersom jag alltid fryser när vi är i Breven så tänkte jag i år, bättre varm än snygg. Vilket Jocke tyckte var en mycket smart idé. Jag hade till och med, med mig underställsbyxor. Som jag vid ett flertal tillfällen tänkte att jag skulle gå och ta på mig. Men av ren lathet så orkade jag inte de. Då fick jag helt enkelt skylla mig själv.
Ska även säga att jag hade många lager på mig. Så det fick duga. Hade linne, en tunnare långärmat, en tjockare sticketröja, en fleecejacka och över det hade jag min vind- och regnjacka, hade även mina fodrade lite snyggare skinnstövlar på mig. Jag vet att stövlar inte är en sko man har på sommaren men Jocke sa att jag fick det. ;) När vi kom till Breves så hade även Astrid stövlar på sig, så jag var inte själv om att frysa om fötterna. =P
 
 
När vi kom fram satte vi upp tältet på engång. Sen satte vi oss vid dom andra och festen var igång. =)
 
Mamma skickade ett sms till mig och frågade om vi hade fått upp något tält än. Då tog jag denna bild och skickade till henne. Som jag nyligen skrivit så kände jag mig en aningen för lat för att resa på mig och gå och ta en bild på tältet så jag satt kvar på min stol på tog bilden därifrån. (Det är det gröna tältet som är vårat)
 
 
Vi hade i år fått tag på enn gammalt militärtält. Efter att jag hade svarat på mammas sms så frågade hon om hur det hade gått med militärtältet. Även denna bild satt jag kvar på min stol. Fick bara vrida mig åt det andra hållet. I det tältet satt vi senare på kvällarna när alla mygg och knott hade kommit och gjort oss sälskap.
 
 
Senare när vi hade tröttnat på att sitta vid våran tältplats, var det dags att gå bort mot Kullen. Men som sagt i mitt tidigare inlägg här om dagen, så är jag rätt dålig på att ta kort. Så från denna kväll har jag inga fler bilder, förutom den som kommer nu. Fast den har jag snott av Astrid. ;)
 
När vi kom tillbaka till tälten efter ett par rundor på dansgolvet och ett par besök i öltältet. Så tyckte vi att det var en superbra idé att tända på grillarna igen och äta lite och framförallt värma sig.
 
Men som vanligt så ska folk börja hitta på massa ljug om andra oskyldiga människor. I detta fall vart jag offret. Folket som satt med vid grillen sa att jag hade somnat på stolen med fötterna på grillen. Men det vet jag inget om. ;) Så alltså kan det inte ha hänt! Jocke sa att han hade sagt till mig att mina fötter började ryka. Men det tror inte jag på. ;) Stackars lilla oskyldiga Magda!
 
Solen hann gå ner och gå upp igen innan vi gick och la oss. Sista gången jag kollade på klockan, vart den 04.00. Då var vi strax påväg att gå och lägga oss.
 
 
Vaknade av att någon som hade gått och lagt sig mycket tidigare är oss, börja spela musik så det eka. Då var det kört. Kunde inte somna om igen. Men jag låg kvar och kollade på de små krypen som kröp runt på insidan av utetältet.
 
Men det är en jäkla tur att man inte blir bakis när man sover i tält!
 
 
Efter att alla hade vaknat och ätit frukost så var det dags att gå midsommar-promenaden. Som alltid ska man stanna på pilsnerbryggan och vila en stund och blöta ner strupen, så den inte börja att damma.
 
Försök 1, i att ta en bild på alla när folket tittar in i kameran.
 
 
Försök 2.
 
 
Försök 3. Lyckades!  =D Kanske inte den bästa bilden, men jag vart nöjd iallafall. Så den fick duga!
 
 
 
 
Karln i mitt liv! Det bästa som hänt mig! <3 Vad skulle jag göra utan honom?!
Vad vore Magda utan sin Jocke?! <3
 
 
När kvällen kom satt vi återigen inne i det stora tältet och hade det trevligt. Eller ja, alla förutom Elvis då. Han ser inte så road ut. ;) För det kan ju inte vara så att det var mörkt och att jag hade blixtden på. =P
 
 
Men Astrid och Trumpetaren hade det trevligt!
 
Skål på er!
 
 
Jag försökte ta en bild på Michelin, Schweizernöten och Emelie. Men då kände Elvis för att skoja till det lite. Och vet ni vad? Jag gick på den. ;)
 
 
Men denna gång lyckades jag bättre. Shit vilka snygga brudar jag fick på bild.
 
 
Sen var det dags att gå mot Kullen igen.
 
Jesper hade gjort en liiiten grogg, som han skulle ha som färdkost.
 
Astrid! Astrid! Astrid!
Vet du vad?
Jag hade INTE ett finger med i den groggen?
Det är säkert, jag lovar!
 
 
Jesper tyckte verkligen att den var jättegod.
 
 
Även Jocke ville vara med på bild med sin färdkost. Älskar hans minn! Den är obetalbra.
 
 
Då sa Jesper att vi måste ha en bild på mig också. Men han vart inte riktigt nöjd på första försöket. Den vart lite suddig tyckte han. Så han var tvungen att ta en ny.
 
 
Hahaha.. Inga kommentarer på denna bild.
 
 
På vägen till Kullen så tog Jocke ett kissestopp och en genväg i diket, där han hittade så fina blommor. Han kom fram med den till mig och sa: -Den är till dig älskling! Visst är han romantisk?! =) Jag satte den i min tomma flaska sålänge. ;)
 
 
Michelle skulle bara kolla lite över brokanten. Då kände jag att jag ville stå på lite avstånd så inte jag också fick lust att kolla lite där borta.
 
 
 
Strax efter kom Johan och ville kolla lite tillsammans med Michelle. Då kommer Nicklas och frågar om dom matar fiskarna lite. Då höll även jag på att tappa kontrollen över min mage.
 
Det är tur att vi tog så bra hand om varandra. =)
 
 
Efter den långa vandringen till Kullen och senare hem till tälten igen. Vart det sängen på engång denna kväll/natt.
 
Ni som vet, så la min kära sambo ut en bild på mig på fb när jag ligger och sover i soffan som ett kryss. Nu hade jag chansen att ta en blid på honom i tältet när han ligger och ser ut som om han har brutit armen. Inte riktigt densamma men den får duga. Hämden är ljuv. ;)
 
 
Sen vart det hemgång med dusch, soffhäng och popcorn. Senare vart det sängen. Vad är skönare än att få krypa ner under täcket i sin egna säng efter en helg i ett tält på en luftmadrass?

Kommentar:
#1: Astrid

Haha, din latmask :D

Fin hämnd förövrigt :)

2015-07-01 @ 00:35:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: