magdich.blogg.se

2013-08-16
02:04:24

Skogspromenad med kvällsbad
Jag och Boris fick för oss att vi ville ta en promenad i skogen.
 
 
Världens lyckligaste valp! Han älskar att vara ute i skogen. Då får han vara lös och springa hur mycket han vill.
 
 
Ibland eller rättare sagt väldigt ofta, får Boris små och större tokryck. Idag när vi var ute så sprang och sprang och sprang han nonstop. Gladare och lyckligare hund får man leta efter.
 
 
Kan man bli sötare?
 
 
Jag hitta största paddan jag någonsin sett. Den kanske inte ser så stor ut på bilden, men den var nästan lika stor som min hand. Nja, lite mindre. Men oj, så stor. Jag kan inte minnas att jag sett en så stor padda någon gång. Tur att Boris missade den. Han hade fullt upp med att springa i leran.
 
 
Vi gick och vi gick och vi gick. Till slut kom vi fram till sjön. Så vackert! Ja, varför inte gå runt den?
 
 
Kanske ta ett litet kvällsbad också? Det var skoj tyckte Boris.
 
 
Jaga pinnar är också väääldigt roligt. När Boris försöke fånga pinnen med munen så svalde han ungefär halva sjön.
 
 
 
 
Tillbaka till bilen. Då kan man passa på att leka lite med bollen. Matte kastar, Boris springer men vet inte riktigt varför han springer. Men kul har han. Han har inte riktigt förstått att man ska springa efter bollen och sen ta den och komma tillbaka med den.
 
 
Han springer till bollen och sen sätter han sig där och väntar på att matte ska komma. Sötare hund finns inte!
 
 
När vi kom hem somnade han i soffan på en gång. Han drog riktiga timmerstockar, det var så hela soffan gunga.
 
 
Igår när vi kom in efter våran långpromenad ute i spöregnet, åkte mina riktiga myssockor på.
 
 
Idag när vi kom hem efter skogsrundan, var jag lite frusen om fötterna igen. Men mina snögubbar låg i tvätten så då fick jag ta nästa par. Myys!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: