magdich.blogg.se

2016-12-14
12:49:00

En underbar helg i Leksand! <3
När fredagen äntligen kom, var det dags att packa in väskan i bilen och fara till bästaste Fia!
 
Tro det eller ej, jag åkte till Leksand denna gång och det var inte någon hockey med i bilden. ;)
 
När Hanna och jag kom fram till Fia så sa alla våra magar kurrkurr. Då beslöt vi oss för att gå ut och käka en bit mat.
 
När vi kom in till stan så gick vi förbi en bankomat, där Fia och jag har härliga minnen ifrån. =)
Ahh.. Ingmar Bergman!!!..
Hahaha.. Inte ett öga var torrt då. Men men, det är en annan historia.
 
 
Eftersom jag inte ska äta pizza och sånt just nu så fick det bli en lite finare restaurang. Vilket inte gjorde någon av oss någonting alls. För maten vi åt. Mmmmmmm.. Det får säga allt.
 
 
Ska det vara så ska det! Såklart var förrätt något vi, iallafall jag skulle ha! Speciellt när jag såg att dom hade tzatziki och bröd. =D Vitlök byggde denna kropp, så att säga. Haha..
 
 
Sen skulle jag ha plankstek med fläskfilé, rödvinsås och bubbelvatten.
 
När maten väl kom in så slåg det mig. Jag kan ju inte dela mitt kött. Inte så trevligt att ta hela köttbiten och bita av den. Så det är tur att jag är berikad med så fantastiska vänner som jag har. Fia fick dela mitt kött åt mig. Så det är därför det ser ut som om det är en treåring som ska äta denna mat. ;)
 
Efter att vi hade ätit klart så trodde jag att jag inte skulle klara av att resa mig från stolen. Jag var så mätt att jag fick rulla till bilen.
 
När vi kom tillbaka till Fia så var det bara att göra sig iordning och gå och lägga sig. Och som typ alla kanske vet så somnar man ju inte direkt. Man ligger och pratar ganska länge tills man somnar och inte hinner säga godnatt.
 
 
Hanna hade en överraskning till mig och Fia eftersom vi båda hade fyllt år. Så det ända vi visste var att vi skulle vara klädda och klara med allt till klockan 8.00, vi skulle dessutom vara på fastande mage. Vilket var lätt efter middagen kvällen innan. Jag hade dock fått lite dispens till en smörgås om jag var tvungen att ta en värktablett för att slippa kramper i magen senare under dagen. Men jag kände att jag inte behövde ta några tabletter denna morgon.
 
Så när vi var klara gick vi ut till bilen och åkte till (för mig och Fia) ett okänd mål.
 
 
Hahaha.. Snyggast i stan! Rädda över vad Hanna skulle utsätta oss för.
 
Framme på destination ett. Vadan detta?
 
 
Tydligen skulle vi till ett bra ställe! ;) Vi kände oss redan lite lugnare.
 
 
Nomnomno..
 
Nu förstod vi varför fastande mage. Hotellfrukost! Återigen mätt som en, jag vet inte vad när vi rullade därifrån.
 
 
Såklart var jag ju bara tvungen att leka lite med maten också.
Han är glad att se dig! =)
 
 
Inte nu längre. =(
 
 
När vi rullade där ifrån till bilen igen. Så var det dags att åka till destination två.
 
När vi kom fram till Kupolen (Ett köpcentrum i Borlänge som Marieberg fast lite mindre, för er som inte vet) som var stopp två. Så var Hanna tvungen att förklara sig. Hon hade tänkt att bjuda oss på spa men eftersom jag tidigare i veckan hade opererat mig så var hon tvungen att tänka om lite. Så vi var på Kupolen för att Hanna skulle köpa lite spagrejer för att vi skulle ha ett hemmaspa istället.
 
Då frågade jag Hanna om det var allt hon hade tänkt för dagen. Vilket det var. Då frågade jag om vi inte skulle ta en liten shoppningdag eftersom vi ändå var där. Innan vi skulle åka hem och ha hemmaspa. Den idén tyckte både Fia oah Hanna om. Så då vart det affär in och affär ut.
 
 
Inte superlätt att försöka vika ihop klädplagen igen som jag tittat på, med handen i paket som värkte. Men tur att det fanns värktabletter lite överallt i fickorna på denna jacka. ;)
 
 
Fika/typ lunchdags. Men eftersom jag var så jäklamätt sen efter frukosten så nöjde jag mig med flytande föda. Vilket inte ens det fick jag i mig.
 
 
Men Hanna och Fia vart lite sugna på alla godsaker som fanns att välja på.
 
 
Mina finaste flickor!
 
Kolla in blicken från han som står bakom. Hehe..
 
 
Haha.. Mindre fin. Ständigt denna hand med på alla bilderna och hög på värktabletter. För att inte somna (vilket jag annars gör på tabletterna) fick jag dricka en stor cappuccino. ;)
 
 
Åter till affärerna igen.
 
 
När vi kom tillbaka hem till Fia började vi laga mat. Taco stod det visst på menyn för kvällen. Återigen mätt som bara den. Jag tror fasen att det ända vi gjorde denna helg var att äta.
 
Efter det kollade vi igenom vad vi hade handlat under dagen. Jag hittade inte mycket av intresse men lite fick jag iallafall med mig hem.
 
 
Jag fick även en senfödelsedagspresent av Fia. Hon känner mig så väl. ;)
 
 
Sen var det dags för den efterlängtade spastunden.
 
Jag passade på att köpa mig lite hårfärg, nu när jag hade Hanna som kunde hjälpa mig med att färga håret på mig.
 
 
Hanna sa att jag var tvungen att ha en påse på handen. Hon ville inte att det skulle komma färg på den. Så det var bara för Magda att lyda om jag nu ville få mitt hår färgat. ;)
 
 
Fia slog in mitt huvud så vackert med plastfolie medan färgen gjorde verkan. Men när jag väl satt där med färg i håret kom jag på att jag kan ju inte tvätta ur håret själv.
 
 
Så återigen fick Fia hjälpa mig. Haha.. Ingen vacker syn, därav kommer ingen bild på när vi tvättade ur färgen. Jag stod med rumpan upp i vädret utan tröja, strumpor och mjukisbyxorna uppdragna till knäna och lutade mig in i duschen. Medan Fia satt på toastolen och försökte tvätta ur färgen som envist hängde sig kvar. Men tillslut fick hon ut färgen och kunde ha i efterbehandlingen.
 
Haha.. Snyggast i stan igen! ;) Mascara som runnit och en Lilla My toffs. Men jag är en gladskit allafall.
 
 
Som tack fick Fia färgen som var kvar i flaskan. Hon fick några fina röda slingor.
 
 
Hanna vart också lite sugen på att färga sitt hår. Fast blont såklart. ;)
 
 
 
Sen skulle vi duscha med skrubb och allt som hör spa till. Fia kom med en strålande idé att hon och jag skulle duscha tillsammans för då kunde hon skrubba mig. Hahaha.. Ja, jag vet hur det låter. Men oj så mysigt vi hade det. ;)
 
Alltid denna hand! ;)
 
 
Efter duschen med skrubb så skulle vi dra ut våra orenheter, de så kallade blackheads.
 
 
Efter att vi haft dom i en kvart så skulle dom av och en ansiktsmask skulle på.
 
 
Ja, vad säger man?
 
 
Känner jag dessa? Hmm.. Tror inte det. ;)
 
 
Medan ansiktsmasken gjorde sin verkan så fick även fötterna sig ett bad med salt. Samtidigt som underbara Fia gav mig ryggmassage.
 
Skööööönt!!
 
 
På söndagen när vi vaknade så var det dags för lite frukost. Sen tog vi oss en fika på glögg och lussekatter. Första advent som det var. Nomnomnom..
 
Sen åkte vi in mot den stora staden Leksand igen. Fia och några i hennes klass skulle stå på torget och uppträda och samla in pengar till musikhjälpen.
 
 
 
Hanna och jag stod på första parkett och såg på.
 
 
Jag drog även mitt strå till stacken och hjälpte till att samla in lite pengar. =D
 
 
Fia ville också vara med. Varför inte slå på stort när man ändå håller på. Så varför inte ha två på engång?
 
 
Efter att Fias första uppträdande var klart så gick vi till ett café och köpte oss varsin varmchoklad. Varmt och gott en mycket kall dag som det var.
 
 
Tyvärr är det bara slut kvar på bilden. ;)
 
Vi satt där inne och jag började äntligen få tillbaka känseln i mina tår, så var det dags att gå ut igen och kolla på Fias andra uppträdande. 
 
 
Efter att Fia var klar så åkte jag och Hanna hem.

Men trots att jag hade handen i paket och det följde lite krångel och värk med sig så hade jag mycket roligt ihop med mina tjejer. <3
 
Fast så fort jag skulle göra något så kom antingen Hanna eller Fia och fråga -Ska jag hjälpa dig?
Det slutade med att på lördagförmiddagen så bestämde dom sig för att inte fråga om dom skulle hjälpa mig, utan att jag skulle be om hjälp när jag behövde de. Men om vi säger så här. Det gick inte så bra för dom. För strax efter att dom sagt att dom inte skulle fråga mig. Så frågade Fia -Ska jag hjälpa dig? Hahaha..
 
Men kort sagt, en mycket lyckad och megamysig helg!
 
Tack mina tjejer! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: