magdich.blogg.se

2016-08-23
13:32:21

Ullabulla here we come!!
Då var det åter dags för en tur mot Ullared och ett litet besök på 12 timmar (men vem räknar timmar här?) på Gekås, med mina underbara vänner!
 
Den första avdelningen som jag och min kära vän Lila 4970 gick till var ju såklart djuravdelningen. Där hittade jag en ny säng till Boris. Men jag gjorde misstaget att lägga ut denna bild på Instagram och Facebook och då vart jag ganska så nedröstad.
 
 
Så det fick bli en sådan säng istället. Inte alls lika skön och fin som hjärtsängen. Men men.. Boris hade älskat ett rosa hjärta till säng. Men det inte Boris vet, lider han inte av.
 
 
Dagens första fikarast på Gekås fick bli i sportbaren. Jag skulle ta upp min telefon och ta en bild på en skylt. Men när jag startade kameran var det detta jag såg genom kamerna. Och var ju bara tvungen att ta en bild. ;p
 
 
Det jag skulle ta en bild på ientligen.
 
Det roliga med denna bild är att jag frågade om dom hade någon macka som är laktosfri. Svaret jag fick, fick mig att börja le lite.
 
Magda: -Har ni någon macka som är laktosfri?
Två stycken i personalen (tjej och kille): -Nej, vi har ost på alla våra mackor.
Magda: -Hårdost är laktosfri. Om de har lagrats i minst tre månader.
Personalen (killen): -Öhhh.. Okej. Men det är smör på också.
Magda: -Okej! Då går det inte. Men i fikaväg då?
Personalen (killen): -Då är bullen laktosfri.
Magda: -Så den är inte bakad på varken mjölk eller smör?
Personalen (tjejen): -Va? Öhhh.. Nej.
Magda: -Okej, då tar jag en bulle.
Personalen (tjejen) ropar in till annan personal i köket: -En glutenfri bulle tack!
Magda: -Nej, laktosfri.
Personalen (killen): -Nej, hon sa ju laktosfri.
Personalen (tjejen) lite irriterad på killen: -Men det är ju samma sak! Det spelar ingen roll.
Magda: -Nej, det är verkligen inte samma sak! Jo, det spelar roll!
Personalen (tjejen) lite butter och tittar inte på mig när hon ger mig bullen.
 
Jag gick till bordet och satte mig och väntade på dom två andra. Men vågade inte äta bullen. Hanna gick iväg och pratade med personalen. Hon gav sig inte förän hon fick läsa innehållsförteckningen själv.
 
Hon fick då reda på att bullen är gjord på vatten och olja.
 
Då vågade jag äta min bulle. Men oj, så jag ångrade mig efter första tuggan. Det var då den torraste bulle jag någonsin har ätit. Både Fia och Hanna tog en tugga. När Hanna bet i bullen så knastrade det. Vi alla tre dog av skratt.
 
Hur som helst fråga personalen om du har någon allergi.. ='D
 
 
Sen var det dags att fortsätta att shoppa, leta och pröva kläder igen.
 
Dom stora frågorna som alltid snurrar i huvudet när man är på Gekås är:
  • Ha eller inte ha?
  • Nödvändig eller inte nödvändig?
  • Varför eller varför inte?
  • Kommer detta att passa hemme eller inte?
  • Undra vad Jocke skulle tycka om jag kom hem med detta?
 
 
Strax innan lunchdags så träffades vi och skulle gå tillsammans och kolla lite på kläder. Haha.. Det gick ju sådär. Det går ju fasen inte att gå ihop på Gekås! Vi alla tre såg något och gick återigen åt varsitt håll. Men jaja.. Vi sågs vi kundvagnarna innan vi skulle gå upp och äta iallafall. Vi hade våra vagnag vid mössorna och det. Jag och Fia skulle hjälpa Hanna att hitta en scarf.
 
Ja, ni kan ju gissa själva hur det gick! Båda två lite trötta och extremt hungriga. Vi tog det vi tyckte skulle passa Hanna bäst.
 
Detta vart vårat resultat. Hanna var inte helt övertygad. Men Fia och jag var iallafall nöjda med våran skapelse. =D
 
 
Sen vart det lunch!! ÄNTLIGEN!
 
Schnitzel, pommes och sås. Jag föll för grupptrycket och tog en efterrätt jag också. Kladdkaka, men det var inte så gott. Lite för sött för mig.
 
 
Efter maten var jag tvungen att gå ut och ta lite frisk luft. Vilket dom andra två tyckte var en bra idé. Då passade vi på att gå och göra ett besök på Martin Shop.
 
 
Medan jag och Fia var inne och kollade runt lite så gick Hanna ut och satte sig och vilade benen lite.
 
 
Sen vart det också ett besök in till Sko Boo.
 
Men tro det eller ej, jag köpte inga skor! =O
Jag hade bestämt mig för att inte köpa några. Det var fasen svårt med alla dessa röda lappar överallt.
 
Sätta in mig i en skoaffär är ju som att bjuda in en alkoholist på ett ölhävarkalas!!
 
Men jag var fan stark denna gång. Jag tog upp min telefon och ringde till Jocke medan dom andra kollade på skor. Han fick mig att tänka på annat.
 
Han är bra den där Joakim! <3
 
 
Sen in på underbara Gekås igen!
 
Men denna gång när vi gick in satt denna skylt uppe. Det gjorde den inte när vi gick in första gången.
 
Men jag såg ingen kamera.
Där emot såg jag Ullareds-Morgan. Han gick förbi mig så jag kunde peta på honom. ;p
 
Det måste ju nästa göra mig lite känd? Eller? ;)
 
 
Jocke och jag hade sagt att vi skulle ge Boris något fint efter allt han nu varit med om. Med operationen och allt skit.
 
Jag gick förbi denna.
Tog en bild.
Skickade bara bilden till Jocke.
Fick tillbaka: Ta den!!!!!
 
Då gjorde jag det.
 
 
Sen efter några timmar var det tydligen dags för ännu en fikarast.
 
Denna gången fick det bli på salladsbaren.
 
Hehe.. Mellon, chokladboll och äppeljuice.
 
 
Medan jag och Hanna väntade på att Fia skulle bli klar så gick vi runt och kollade lite. Då hittade jag en badrummsmatta.
 
Då kom frågorna upp i huvudet igen. Jag som hade stängt av. =/
 
  • Rund eller inte rund?
  • Rektangulär eller inte rektangulär?
  • Grå eller inte grå?
  • Beige eller inte beige?
Åhnej!!..
    *Suck!*
 
 
Efter att jag äntligen hade bestämt mig för vilken matta som skulle passa bäst hemma så gick vi vidar.
Då kom vi till lakanavdelningen. Jag som var vääääldigt trött, tyckte att allt var roligt och värt att skratta för. Hittade ett påslakansett och började läsa på finska.
 
Pussilakanasetti....
 
Jag dog en skvätt. Hängde dubbelvikt över vagnen. Visade Hanna, också hon dog en skvätt. Vem vill ha Pussi-lakan? ='D
 
 
Påväg hem, var det dags att äta dyngnets sista måltid. Vart ett stopp i Jönköping på McDonald's. Hade jag inte varit så hungrig och trött som jag var, så hade jag aldrig satt min fot där inne. Det var ju som att sitta och äta i en svinstia. Det var inte långt ifrån att man fick ploga sig fram till en plats att sitta på. =/
 
När vi hade ätit klart, så var jag tvungen att gå ut. Gick inte att vara där inne. Fia följde med ut. Hanna skulle bara gå på toa innan vi åkte. Hon sa att det var tur att jag inte gick på toan. Att jag skulle kräkas. Låg tydligen papper överallt, luktade illa och det var blod på papprena som låg på golvet.
 
Usch och nej tack, för McDonald's i Jönköpnig igen!!!...
 
 
Att vara vaken i lite över ett dygn, heldags-shopping på Ullared, flera mil i bil och sedan lite mindre än fyra timmars sömn är inte det bästa jag gjort. Speciellt när man ska upp och jobba dagen efter.
 
Fast som jag sa till mamma, nu har jag testat på detta, aldrig mera Gekås över dagen och jobba dagen efter!!
 
Men när jag äntligen kom hem från jobbet så möttes jag av denna underbara sak och hans nya vän. Han gillar sin nya nalle väldigt mycket! =D
 
 
Han gillar sin nya säng också, men han hade älskat den rosa hjärtformade sängen lite mera. Det är vad jag tror iallafall. ;)
 
 
Nej, nu ska jag ta tag i det som är kvar av denna dagen och städa lite här hemma.
 
Ciao!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: