magdich.blogg.se

2020-02-02
21:55:04

Utedag med årets första grillning!
Jag och Calvin började denna underbara dag med en liten kort promenad och sen en mysstund i soffan, innan resten av familjen vaknade. 
 
 
 
När Jocke och Hugo också äntligen hade vaknat så åt vi frukost, klädde på oss och gick ut i det helt underbara vädret. Visst det var kallt, men solen lyste och fåglarna kvittrade så det vägde upp att det var kallt.
 
Ut på promenad med bus och lek. Leka kurragömma med Calvin är riktigt kul. Älskar denna hundens öron. Stora som paraboler. 
 
Medan vi väntar på att husse ska gömma sig så söker vi godis så länge.
 
 
Stolt påväg tillbaka efter att han har hittat husse. Åter igen: Dessa öron. Haha..
 
 
När vi kom hem igen så kände vi att vädret var alldeles för fint för att vara inne. Så Jocke spolade av bilen och grejade lite i trädgården. Medan Calvin fortsatte att busa runt.
 
 
Hugo satt på tryckt avstånd från vattnet som skvätte, medan han titta på och skratta åt pappa när han fixa.
 
 
Jag själv började att förbereda och fixa med maten. Både Jocke och jag vart så sugna på att grilla när vi gick hem. Så då fick grillen åka fram för första gången i år.
 
Å, hjälp! Det brinner, va!
 
 
Dagens lunch: Korv med bröd. Tänk att något så himla enkelt kan vara så otroligt barnsligt gott.
 
 
Medan vi väntade på att maten skulle bli klar så sprang vi runt och lekte lite Hugo, Calvin och jag.
 
 
Jag beställde nya stickevantar av min mormor. Dom är sköna tycker Hugo men lite stora än. Men vad gör det? Då kan man ju dra upp dom så dom inte åker av hela tiden.
 
 
 
Vad var det du sa mamma? Haha.. Dom kan visst åka av, speciellt om man ska dra i gräset.
 
 
 
 
Pappa = idolen/favoriten gick in i garaget. Då var ju pappafisen tvungen att gå efter och kolla läget.
 
Hejdå mamma! Nu ska jag till pappa, då skiter jag i dig när du sitter där och ropar på mig.
 
När pappa är med, är mamma inte värd mycket.
 
 
Upp igen...
 
 
... Och ner igen. Haha.. Jag tycker att denna bild är lite kul. Tog precis när han är påväg ner på rumpan.
 
 
 
Äntligen!
Maten är klar. Har man utedag så har man. Då skulle vi äta ute också. Nomnomnom... Sa Hugo. Även om det vart lite kallt efter en stund så var det riktigt mysigt. 
 
 
När maten var uppäten och vi alla i familjen var mätta och belåtna. Började Mini Karlsson att bli väldigt trött. Men då var vi så kalla och frusna att vi gick faktiskt in och sov.
 
Det är dagar som denna som man lever länge på.

Kommentar:
#1: Anki

Alltså grillad korv med bröd är ju så sjukt gott 🌭

Svar: Ja, verkligen! Speciellt när man är ute också. 😍
Magda!

2020-02-02 @ 22:07:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: