magdich.blogg.se

2014-07-10
22:41:00

En dag i stallet! <3

Storasyster min, ville att jag skulle ta med mig kameran till stallet och försöka få lite fina bilder på hennes lilla bebis.

Lite synd att det var en så grå dag med regnet hängandes i luften. Men fick några fina bilder på dom ändå. =)

Pusskalas på stallgången! <3

KÄRLEK!

Hundaran fick ju såklart vara med och leka i stallet också. Boris kollar in Bettans sadel, han han inte sett den lilla hästen än.

<3 <3 <3

Världens finaste!

Den LILLA hästen!

Boris upptäckte att Karolina stod där bakom så han sprang dit och skulle hälsa. När han skulle komma tillbaka till mig så upptäckte han att det stod en mycket konstig och stor hund i vägen.

Boris: -Men om jag trycker mig så mycket som jag kan in i boxväggen så kanske den där konstiga hunden inte ser mig!

Boris: -Jag måste ha ett öga på den iallafall!

Ååå, fy fan!..

Zingo satt mest och stirra på mig. Ungefär hela tiden. För han visste om att jag hade ju godis i min ficka.

Strax efter att jag tagit kort på Zingo så vänder jag mig om och ser en stycket Nikita liggandes bakaom och stirrar på mig. För hon visst ju minnsan också att jag hade godis.

Kände jag mig uttittad? Ja, en aning. ;) Tur dom är söta iallafall.

Boris satt mest PÅ mina fötter sen efter han upptäckt dessa konstiga varelserna som befanns sig på samma ställe som han.

 

Medan Bettan och Karolina gjorde iordning sina hästar så försökte jag ta en bild på alla tre hundarna.

Tror ni jag lyckades få dom att titta in i kameran samtidigt?

Jo, till slut fick jag det. Jag tog upp en godis ur fickan och höll den över kameran. Ingen av dom släppte den godisen med blicken. Då passade jag på att ta en bild. =)

Gammeltanten Nikita har inte alltid tyckt om Boris, men då i stallet hade hon tydligen ändrat sig. Boris hade ju vuxit upp från liten och vild valp till lite lugnare unghund. Så hon gick efter honom och gick och la sig precis framför honom hela tiden. Med andra ord så tror jag att Boris har blivit godkännd i flocken.

 

Karolinas sockersöta bebis!

Som var på ett sådant otroligt bra humör. Eller inte! Hahaha.. Hon tycker inte om att bli fotograferad.

 

Syns det eller? Öronen rakt bak. Surtanten nummer ett!

Boris såg att det Karolina stod och höll på med, såg kul ut. Så det var han ju tvungen att gå och utforska.

Karolina var inte sen med att kasta det över honom. Så då vart det en leksak!

Ge mig!..

 
Jag tog den! Nu är den min..
 

Men nej! Fy vad äckligt det var att ha det på ryggen.

Ta bort den!!..

Jag bara älskar denna bild!!! =D

Mohaha.. Nu ska den DÖ!..

Ahh.. Där stod det ju en till sån där konstig hund.

Boris: -Den såg jag ju inte!

 

Boris: -Bäst att jag backar lite till matte.

När hästarna var klara så fick hundarna sitta inne i boxarna, medan vi gick ut.

 

Hihi.. Bettan du ser ju nästan ut som Michelin, när du har både västen, tröjan och jackan på dig.

 
 
 

Divan skulle ju förstås visa oss att hon var på riktigt dåligt humör. Så hon börja sparalla lite.

 
 
 

Stegra lite.

Le Karolina, för fan! Det är kul att rida!!..

 
Upp på bakbenen igen. Jag missade, fick bild när hon var på ner.

Såja. Nu har hon lugnat sig lite.

 

Världens bästa storasyster! <3

Spring i vind!!

Hoppla pollen!

Ååå, hopp!

 
 
 
 
 
 

Bettans tur! Efter mycket tjat från både mig och Karolina. Om att hon skulle klara det. Att hindret inte var så högt. Att hon var duktig nog att våga hoppa. Så hoppade hon. =D

Stolt lillasyster! =)

Som är mycket kaxigare när hon står på marken och inte sitter på hästryggen när det gäller att hoppa. ;) Då är jag inte så modig längre. Vet inte hur många gånger som min ena kära moster har stått och skrikit på mig när jag ska hoppa. "DU MÅSTE ANDAS, MAGDA!!!"

Men jag lärde mig ganska snart att man INTE ska ha Marie med i ridhuset när man ska hoppa, då går hon och höjer hindren bakom ryggen på en. Fy vad otäckt det var! Paniken som uppstår, när jag kom i galopp mot hindret och upptäcker att det är någon som har höjt hindret, precis när jag ska hoppa. Puh.. Men jag överlevde tydligen de.

 
 
 

Titta så jäkla duktig hon är!

 
 
 

Nej men ojdå! Ett till?

 

Ännu ett till? =)

 
 
 
 

Finaste syster och kusin! <3

Kärlek till er!

Detta hade vart en mycket finare bild om det hade vart blå himel och sol.

Gillar denna bild!

Bettan blir coachad av Karolina.

Tillbaka inne i stallet. Boris tyckte att dessa djur är lite läskiga, men dom är mindre läskiga när dom är instängda i boxen. Men man kan ju hålla avstånd iallafall försäkerhetsskull.

 
En.
Två.
Tre.
 

Ohh, vad stor den är!..

Varm och svettig efter ett ridpass. Varm och svettig var det sista som fotografen var. ;)

Boris: -KOLLA! Vilka lååååånga ben den har!? =O

Dagen avslutades med mat och fika hemma hos mig!

Snipp! Snapp! Snut! Så tog även denna dagen slut! <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: