magdich.blogg.se

2013-08-14
02:47:15

Kubbturnering 2013
När vi kom till campingen var Boris och husse tvugna att springa av sig lite. Leka med fotbollen är superroligt. Det bästaste som finns om man frågar den lille svarta.
 
 
Dags att plocka ur bilen och sätta upp tältet.
 
 
Nje! Sa Boris. Jag leker hellre med bollen. Sätt upp tältet du husse.
 
 
Medan Boris tugga boll och husse byggde tält, så hittade jag en liten, liten, liten kompis.
 
 
 
 
 
 
Husse, jag har tröttnat på fotbollen nu. Ska jag hjälpa dig att bygga tält istället?
 
 
 
Såklart att bästa kompisen fick följa med på äventyr.
 
 
Jocke, förste tält uppsättaren!
 
 
Det tar sig! Som pyromanen sa.
 
 
Jespers och Astrids tält är också snart klara.
 
 
Efter att Jocke och jag hade vart och lämnat Boris hos svärmor, så gav vi oss av till den årliga kubbturneringen.
 
 
Laget: Ninjas hjältar hade fått ett paket från Tyskland av Michelle som inte kunde vara med i år. En liten söt apa.
 
 
Här är alla i laget Ninjas hjältar. Jag försökte ta kort på dom, men det var alltid någon som blundade.
 
 
Försök nummer två. Lyckades inte.
 
 
Försök nummer tre. Jag sa åt dom att försöka titta, att spärra upp ögonen. Men jag var ändå inte riktigt nöjd. Inte så fin bild som jag ville ha.
 
 
Fjärde försöket. Jag sa åt dom att alla skulle blunda. Men tror ni att dom klarade av det? Nej, visst var det någon som inte blunda. Ska alla titta så blundar någon. Ska alla blunda så tydligen tittar någon. Det här med att ta ett gruppfoto är då inte lätt.
 
 
Nej, men titta! Jippi!.. Dom lyckades till slut. Bara på femte försöket, men vadå? Alla blundar. De var mycket lättare att få alla att blunda än att få alla att titta.
 
 
Mitt lag. Vid namn: Jaha, nähe, joråsatte!
 
 
Spelplanerna.
 
 
Heja! Heja! Heja!
 
 
Okej!?
 
 
Vi förlorade fyra matcher av fyra spelade. Men jag var iallafall lika glad för det! =D Skit samma om man vinner eller ej. Bara man är med och har roligt, då är jag nöjd.
 
 
Vi testade en ny teknik, alla tre kastar en pinne samtidigt. Gick sådär.
 
 
 
 
Eftersom min personlige fanclub var tvungen att åka och jobba så fick vi en annan hejaklack.
 
 
Till och med apan hejade från sin plats i gräset med sin cider.
 
 
Även småflugorna på Jespers korv var med och kollade på oss.
 
 
 
Hmm..
 
 
Joråsatte..
 
 
 
Hjältarna tog sig till kvartsfinal.
 
 
Vill ni se en stjärna se ...
 
 
... på dessa! ;p
 
 
 
 
Nu fick även jag vara med och heja. Jag tyckte nästan att det var roligare att sitta och titta på och heja fram sitt favorit lag, än att spela själv. Men Ninjas hade den snyggaste klacken av alla iallafall.
 
 
Sådär ja! Så gör man när man vinner och gå vidare till finalen.
 
 
 
Jag sa att jag skulle börja finalmatchen med en segerbild. Eftersom jag visste att Ninjas hjältar skulle vinna! Det andra laget vara ju bara bajs!
 
 
Mycket riktigt! Ninjas hjältar gick och vann allt ihop..
 
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt. Bästa hejaklacken hade dom med sig enda till sluten. Vi stötta och heja enda in i det sista. Även när det såg nästan kört ut. När andra laget bara hade Kungen kvar och två pinnar. Men vad gör dom. Jo, de tar ut segern i förskott och tror att de hade gått och vunnit. Men hahaha så fel de hade. De missade Kungen med båda sina pinnar, pga. slarv. Men Ninjas gav sig inte för en sekund för det. De kastade ner ett flertal kubbar och vände på hela steken och gick och vann! Då sa jag: - Vad var det jag sa?! Sa ju att Ninjas skulle vinna!  
 
 
 
Segerpokalen och ett pressentkort på glassen i Hjortkvarn.
 
 
En äkta segerbild!
 
 
Ahhhhahaahhhhaaaaahhh...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SKÅÅÅÅÅÅL!!
 
 
 
 
Croom fick inte riktigt vara med.
 
 
Det tycker Astrid är lite småskojigt!
 
 
Johan vart nog lite avis iallafall, för att han inte var riktigt lika bra som mästarna. ;p
 
 
Ja, Mikaela vart.. bara.. Hmm.. Mikaela! =D
 
 
Segerfesten som varade lååångt in på natten, får bli ett annat inlägg.
 

Kommentar:
#1: Ass

Åhh, stackars Cromen! :S
Att det ska vara så svårt att hoppa samtidigt?! Jag är så ivrig så jag hoppar alltid först...
Gillar närbilden på dig också :D Så Magda!

2013-08-14 @ 08:25:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: