magdich.blogg.se

2021-08-03
00:21:00

Överrasknings-renovering. Del 1...

När Jocke och Calvin åker till Jämtlandsfjället och vandrar då passar jag på att renovera källartrappan och trapprummet. Såklart fick jag hjälp av supersnälla Putte och Bea.

Jocke visste inte något, så detta vart som en 10årsprestent till honom. Fast det var ju även till mig också såklart.

Hugo och jag börja med att åka till morfar Thomas jobb för att köpa lite grejer som vi behövde för att komma igång.

 

Gissa om jag hade en lycklig son som fick gå med morfar och kolla på alla roliga och häftiga "leksaker" som fanns. Hugo fick också följa med morfar bakom "kulisserna" och kolla på när dom bröt rätt färg till oss. Kan också berätta att det var en mycket stolt morfar som gärna berättade för sina kollegor att detta är hans barnbarn. <3

 

 
Ni kan tro vilka stora ögon Hugo fick när han såg morfars stooora hjullastare. Han fick också klättra upp och sitta i morfars knä i den stora gula som Hugo säger.

 
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade besöket med en god glass!
 
 
 

Sen åkte vi hem där Putte och Bea väntade på oss och vi kunde börja med att slipa trappan.

 

Fortsättning följer...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: