magdich.blogg.se

2016-08-14
15:41:00

Color Me Rad...
Igår var det äntligen dags för det efterlängtande loppet. =D
 
 
- Startnr.: 21349
- Startgrupp: Kl.11
 
 
På plats i Slottsparken i Örebro!
Vi började med att hämta ut våra färgpåsar, glasögon och tatueringar. ;)
 
 
Sen böt vi om mitt i parken. Haha.. Troschock i Örebro! =O Jag glömde visst bort att jag är blyg. ;p Haha.. Eller?
 
Tatuerad och ombytt och redo för varvet!
 
 
En före-bild innan loppet. Innan färgen. Haha.. Sammanbiten och genomfrusen, kallt som bara den. 
 
 
Taggar, laddar och väntar på två till som vi skulle springa med.
 
 
Bakom mina solglasögon kan jag va´ mig själv.
Allting blir så vackert genom,
genom mina solglasögon, är ljuset alltid gult.
Allting känns så riktigt bakom... 
 
Bara för att jag har så inåt det grövsta snygga glajjor! =)
 
 
Jag startade varvet med en kusin. Men kom i mål med en annan kusin! Vad hände liksom? ;p
 
Två av fyra hade lite mer spring i benen än dom andra två. Så jag och Adde vart iväg skickade. Okej sa vi, och sprang. =D
 
Som min ena moster sa: - Jag har ju så många att välja på, så det är ju bara att ta en ur högen. =)
 
Adde: -Först i mål, är bäst?
Magda: -Absolut! (Jag är inte den som är den.)
 
Vi la båda två benen på ryggen och rusade genom folkmassan.
 
Adde vann med några steg. Konstigt vore annars!
Adde med två meter ben mot taxens korta ben. Plus att jag höll på att krocka med en som gick ut rakt framför mig. Haha.. Ops!..
 
 
Men vad fan, inga bortförklaringar här!!..
 
Jag är lika glad ändå!
 
 
Grattis till den segern Adde!
 
 
Efter att vi hade suttit och väntat på dom andra två en lite stund, så kom också dom i mål.
Bra gjort! =)
 
Jag bad Adde att ta en bild på mig och Karolina.
Detta vart resultatet på de. Haha..
 
Man tackar fina kusin!
 
 
Men till slut så lyckades han att vända på kameran.
 
 
Oj, så fina vi är!!
 
 
Klart att ankan ska vara med på en bild också! =D
 
 
Sen vara det lite dans och färgbomber vid scenen.
 
 
Vi stod såhär! (För er som förstår. ;p)
 
 
Tre riktigt snygga kusiner!
 
 
Som sagt! Färgbomber!..
 
 
Blev tydligen med på en pressbild, när jag färgbombar min lilla kusin! =D
 
Roooligt!..
 
 
Sen träffade vi på kära Fru och K i parken. Dom hade stått strax innan mål, för att dom skulle se när vi sprang förbi. Men vi sprang tydligen för fort. För dom hann inte se oss fören efter att vi redan hade gått i mål. ;p
 
Jag hungrig som alltid, frågade om dom andra var sugna på att gå och käka någonstans. Vilket dom var. Tur för mig! =D
Vi chansade på att vi fick komma in på Kina Muren, vilket var helt också för personalen där. Dom var supertrevliga. Sa att vi var jättesnygga och att det inte gjorde något om det kom färg på möblerna, det är bara att torka bort fick vi till svar. Tack och bock sa vi och tog varsin buffé. =D
 
Nomnomnom.....
 
Jag försökte att luta mig emot Fru för att ge henne en kärleksfull huvudkram. Men det ville inte hon. =(
 
 
Så fort jag närmade mig henne, så drog hon sig undan.
 
Jag fattar inte varför. ?? 
Jag var ju så fin i alla mina färger.
Ville ju bara ge henne lite kärlek. Men vad fick man för det?
 
 
Visste ni att det "pökar" nere i restaurangen? =O
 
 
Haha.. Gissa vem som satt här?
 
 
När jag kom hem och tog av mig kläderna och skulle ställa mig i duschen, så upptäckte jag att mina tår hade börjat mögla.
 
Fast att jag haft både skor och strumpor på mig så hade färgen trängt sig in.
 
Uhh.. =/
 
 
När jag kom hem; så gick jag fram till Jocke och skulle ge honom en puss.
Men han var lika tvärr som Fia.
 
*Suck!*
 
Jag fick så snällt gå och duscha innan jag skulle få någon puss av Mr Tvärr. ;)
 
 
En superkul och underbar dag med fina vänner! Kommer lätt att springa loppet igen nästa år. =)
 
 
Det viktiga är inte att vinna, det är att delta och ha roligt på vägen till målet!!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: