magdich.blogg.se

2017-03-06
19:46:00

Påskvandring! (Del 1)

Förra påsken packade Jocke och jag våra ryggsäckar med tält, sovsäckar, liggunderlag och stormkök sen gav vi oss ut på en lite vandring. Vädret var helt underbart. Snön låg vit och fin på marken och solens strålar värmde våra ansikten.

Såklart var ju gofisen Boris med och vandrade.

 

Efter ett par mil i bilen så var vi äntligen framme.

Jocke och Boris är redo att börja vandra.

 

Jag var så jäkla redo!!!

 
 

Första vägskälet, åt vilket håll går vi åt nu då?

 

Efter någon timme sa Boris att han var sugen på lite lunch, så då tog vi våran första paus i solen intill sjön. Jocke och jag satt på varsin sten och åt nötter och njöt av den härliga soliga dagen.

 
 
 

När Boris hade ätit klart och vi kände oss nöjda så började vi gå igen.

När vi kom ut på en grusväg vart vi lite osäkra på om vi gått riktigt rätt, så då åkte kartan fram. Det visade sig att vi hade gått jätterätt. Det var bara vi som inte hade lagt vägen på minnet när vi kollade kartan kvällen innan.

 

Mr. Pip, tycker att det är såååå tråkigt att stanna.

 

När vi ändå stannade för att kolla på kartan så får man ju passa på att kolla så skorna är knutna som dom ska. Man vill ju inte vara med om några brutna fotleden när man är mitt ute i en skog som man aldrig har varit i någon gång.

 

Bergsklättraren Boris i egen hög person!

Boris: -Ge mig godis!!

 

...

 

Boris den knäppisen passade på att ta sig ett bad.

 

Husse kom igen, de var jätteskönt. Hoppa i du också. Men Jocke var inte helt övertygad.

 

Vi hittade ett litet vårtecken i kanten av stigen. Man blir bara varm i hela kroppan.

 

...

 
 

Vi var ju såklart tvugna att gå in i eken och kolla om vi skulle hitta någon sockerdricka, vilket vi inte gjorde tyvärr. =/

Boris: -Husse!! Nu är det faktiskt min tur att går in. Du är färdig nu!

 

Boris: -Fan dig matte! Jag skulle ju gå in efter husse. *Morr!*

 

Boris: -Äntligen!! Husse och matte ni är jättedåliga på att vänta på er tur.

 
 

Rota dig människa!

Leta upp de friska källsprången.

Lyssna till din inre rytm!

Följ den vad än andra tycker.

Växt och mognad kräver tid!

 

På vandring i en riktig trollskog. 

 
 
 
 

Boris gick lite före oss. Men efter en vissling så tvärvänder han och kommer till oss.

 
 
 

Dumbo lyfter snart.

 

Boris: -Nu var jag duktig! Får jag godis då?

 

Jag var ju såklart tvungen att testa om det gick lika bra att vissla på Jocke. Vilket det gjorde. =D

Boris hade svårt att hålla öronen i styr medan han sprang. Men Jocke var nog värst. Han hade verkligen noll koll på sin långa ben.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Han hade inte så stor koll på Boris godis heller. Det bara rasar ur påsen. Men Boris vart glad över det iallafall.

 
 
 

Framme. Duktig pojke!

 

Efter några springturer, så var vi redo att förtsätta med våran vandring i den underbart härliga naturen.

 
 
...
 
 
...
 
 
 
 
 
...
 
 

Vackraste hunden i världen! <3

 

Som jag tidigare skrev, så var det en riktig trollskog som vi gick i. Så himla mysigt!

 
 
 
 
 
 
 
 

Jag klagar då inte på utsikten från berget.

 

Efter att vi kommit ner en bit från berget, där det inte blåste lika mycket så började även Jocke och jag bli lite sugna på lunch. Men först skulle vi bara kolla in stället vi var på.

 
 
 

Ja, jag var ju nöjd med vårat platsval.

 

Ska bara ta en titt ut över haaavet.

 
 

Jocke försökte sig på att ta en bild på mig och Boris med den fina utsikten. Det gick lite sådär. Boris ville inte riktigt som vi ville.

 
 
 

Sen hade jag tydligen problem med att hålla mig stilla. Det är fan inte lätt att vara modell.

 
 
 
 

Och där vart fotografen nöjd. Kanske inte helt sant. Jag har tagit bort typ hälften av bilderna. ;)

 

Nu är det mat som gäller!! Boris är lite avis på att han fick torrfoder medan vi får köttbullar.

Fasen så orättvist livet kan vara ibland.

 

Det är något visst med att laga mat på ett stormkök mitt i skogen vid en sjö. Just då vill man bara stanna i det för alltid.

 
 

Mätta och belåtna packade vi ner allt i väskorna igen. Nu var det lite lättare att bära. Sen var vi på fötterna igen.

 
 

Hoho..

 
 
 
 
 
 

...

 

Naturen är ganska häftig!

 

När mörkret börja falla så var det dags att leta rätt på en sovplats.

 

Vilket vi lyckades med riktigt bra.

När vi hade fixat klart med tältet och det så gjorde vi upp en eld.

 
 

 Där vi sen satt hela kvällen och vart helt hypnotiserade av solnedgången.

 
 

Grilla korv i skogen är ju ett måste. Det står till och med i lagboken. ;) 

 
 

Sen var det godnatt!

Men när vi skulle gå och lägga oss, upptäckte vi att dragkedjan till Jockes sovsäck hade gått sönder. Så han fick ligga hela natten med minusgrader i en öppen sovsäck. Vi fick ligga alla tre väldigt nära varandra för att hålla värmen.

 

Fortsättning följer...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: