magdich.blogg.se

2013-07-21
17:13:19

En dag i Hjortkvarn!
Jockes ena vindrutetorkare hade gå sönder. Så vi tog en liten söndagstur till svärmor med familj. Steffan fick då så snällt hjälpa Jocke att fixa bilen. Vilket blev ett jättebra resultat!
 
 
Medan Steffan fixa bilen, lånade vi högtryckstvätten och tvättade våran vardagsrumsmatta.
 
 
Wilma blev superglad att den lille svarta leksaken var med. Boris vart ganska nöjd han med för den delen.
 
 
 
 
 
 
 
Efter ett par timmar med fixning av bil, matttvätt, massa hundlek och lunch så avslutade vi dagen i Hjortkvarn med att åka till brottet och ta ett härligt bad med hundarna.
 
 
 
Wilma var först i!
 
 
 
Boris tog det lite mer försiktigt. Det är jättekul med vatten men det är fortfarande väääldigt läskigt när man går och marken bara försvinner under fötterna på en.
 
 
Åhh.. Mikaela har du godis?!
 
 
Mikaela fick lite godis så hon kunde få Boris att simma. Vilket hon lyckades med!
 
 
 
-Nej, nu vill jag inte mer! Sa Boris.
 
 
 
Har man vart duktig och simmat får man lite belöning av husse när man kommer upp. Mummmms!..
 
 
Spike tyckte mest att det var jobbigt. Han förståd inte meningen med detta.
 
 
Så himla härlig söndagskväll med familjen!
 
 
Jag försökte få en mor och son bild med de båda vägrade. Men denna bild fick jag till slut. Fast i smyg. ;)
 
 
Hehehe.. Nu du husse.. Ska jag bada ska du bli blöt!..
 
 
 
Lycklig valp eller vad?!
 
 
Vad jag är lycklig! Vad jag är lycklig! Ja, jag är lycklig hela lååånga veckan ut!
 
 
 
Våran lilla fladderninen.. En liten förklaring till fladderninen. Boris är väldigt tandlös just nu, eftersom valptänderna en efter en ska bort och "storhundständerna" är på väg. Han har fått två nya tänder längst fram där uppe i munnen. Så nu mera ser han ut som en liten kanin. Därför ninen. Fladder är för att han älskar att ligga och sova på ryggen. Då ligger öronen rakt ut på honom och då ser han ut som en fladdermus. Alltså fladderninen!
 
 
Spike tyckte att vi var klara med att bada. För läääänge sen!
 
 
Fina Wilma!
 
 
Stor och liten!
 
 
Kan man bli sötare?
 
 
Nej, tror inte det va!
 
 
På väg till bilen. Man blir aldrig för gammal för att leka med sina skuggor.
 
 
Såklart! Så var ju den lille valpen tvungen att göra sitt mitt på vägen. Natuligtvis så finns det inga papperskorgar där, så då fick vi snällt ta med de hem. Men vi ville inte ha de i bilen. Så svärmor hängde påsen utanför fönstret och stängde. Där hängde den tills vi kom hem till dom igen. =) Vad gör man?
 
 

Kommentar:
#1: Lotta

Ser att ju att högtryckstvätt kan hanteras. När blir soffan i vårt garage åtgärdad?? Bara undrar Haha

Svar: Hahaha.. I sommar. ;)
Magda!

2013-07-21 @ 18:09:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: