magdich.blogg.se

2013-08-09
00:08:13

Roligaste cykelfesten någonsin!! =D
Jocke, jag och Boris drog lott om vem som skulle köra oss till Breven. Boris vann. Medan Jocke och jag packade bilen tog Boris sin plats vid ratten.
 
Framme! Dags att hoppa upp på cyklarna och trampa iväg.
 
 
 
Första stoppet! Vi hade kommit ungefär 500 meter. Men vadå? Vi var ju törstiga. När det är varmt ska man ju dricka mycket. De säger alla vuxna och eftersom vi är väluppfostrade ungdomar så lydde vi snällt.
 
 
 
Jocke tyckte att ett litet hopp i vattnet skulle vara svalkande skönt. Eftersom badbyxorna ändå redan var på så fanns det inget som kunde stoppa honom.
 
 
Johan och Jesper tyckte att det såg skönt ut så de gjorde Jocke sällskap i det blöta.
 
 
 
 
Johan vart lite rädd efter att han hade drunknat lite, så han bajsa på sig. Schsch... Inte berätta de för någon! 
 
 
 
Stopp nummer två! Öltornet.
 
 
 
 
 
Johan hade lite fotsvett.. Elleeer?! Eller så orka han inte vänta på att han skulle torka innan han tog på sig skorna igen. Tro vad ni vill.
 
 
Är man i skogen så är man. Då måste man ju klättra i träd. Johan var först upp...
 
 
... Sen kom Jocke som nummer två...
 
 
... Sist men inte minst. Jesper kom som nummer tre. Alla apor i ett och samma träd. Jag och Lovva tyckte att det var bästa att stå kvar i öltornet. Vi är smarta flickor!
 
 
 
 
Drickapaus nummer tre! Bästa öltornet.
 
 
SKÅL!!
 
 
Stopp nummer fyra. Detta stopp var vi tvugna att fylla på energiförrådet också. Fram med grillen.
 
Jocke du ser törstig ut.
 
 
Medan korven låg på grillen började Jocke och Johan att tävla. Bygga barkbåtar och racea med dom.
 
 
 
Lovva och Jesper skulle bara fylla på men lite mera vätska, som sagt det var ju väldigt varmt ute.
 
 
 
Bra glöd, på med korvarna.
 
 
När vi satt och grilla kom ett regnmoln över oss.
 
 
Jocke blev lite blöt. Det var även något eller någon som tog sig en tugga på hans rygg.
 
 
Jag och Lovva tog skydd under trädet medan pojkarna fick rädda grillen.
 
 
Då var de igång med tävlingen igen.
 
 
Klara!
 
 
Färdiga!
 
 
GÅÅÅÅ!!!!!
 
 
Johan tog en klar ledning. Men ska Jocke komma i gång?
 
 
De såg mörk ut för Jockes båt.
 
 
Johan hade ledningen från start och som det såg ut under hela racet var han en klar vinnare.
 
 
Och där var han i mååååål.. Grattis!
 
 
Vinnarbild!
 
 
Jocke ville inte ge sig. Han var tvungen att pröva något nytt.
 
 
Race två! Revanschmatch..
 
 
 
Även detta race vann Johan.
 
 
Men Jocke vann i snygghet. Finaste båten.
 
 
Medan pojkarna lekte, jobbade jag och Lovva på brännan.
 
 
 
Jocke fick leka fotograf för engångs skull.
 
 
 
 
 
 
Stopp nummer fem.
 
 
Men har vi så mycket dricka med oss så vi verkligen kan stanna här? Nej, vi vill nog cykla vidare. Bara skoja! 
 
 
 
Jaha, då cyklar vi över gränsen.
 
 
Där vart stopp nummer sex. Med åter igen lite lek. Förra året var de Dirty Dancing...
 
 
... i år var de Karate Kid.
 
 
Förståndiga flickor som vi är, stannade kvar på fast mark.
 
 
En sne skål!
 
 
Stopp nummer sju!
 
 
Jocke gjorde ett kottedjur. Fint va?
 
 
Magda med Sveriges längsta ben.
 
 
 
 
Denna sexig man är bara min!!!! Det gör mig megastolt.. <3 <3 <3
 
 
Stopp nummer åtta. Men inte på någon brygga eller i skogen denna gång utan på en altan, hos Johans kompis.
 
Bröderna Karlsson!
 
 
På väg igen. Jag började frysa om benen så jag drog upp dom på stången på cykeln. Då ville Jocke göra samma lika.
 
 
Även Johan ville skoja till det lite.
 
 
 
 
 
 
 
Stopp nummer nio.
 
 
Mys på hög nivå!
 
 
Kir fest. Jocke vart den lycklige vinnaren på första.
 
 
Som alltid på Kir fest, så finns det en till. Vinnaren får börja.
 
 
Jocke vill lära sig simma på rätt sätt, mitt i Kirandet.
 
 
 
Blä.. Vad gör jag med flaskan i handen? Jag tycker ju inte ens om Kir. =/
 
 
 
SSSLLLUUUTTT!!!
 
 
Johans tur att lära sig att simma.
 
 
Äta-hundgodis-tävllingen! Jag hittade Boris godis i min ficka. Då skulle det utmannas och tävlas igen. Johan åt den utan att tänka. Tog lite längre tid för Lovva och Jocke. Tävlingen gick ut på att först äta upp en lite bit och sen ta en shot med Absint. (Det gröna i korken på bilden)
 
KÖÖÖÖÖÖR!!!!!
 
 
Lovva såg ut som om hon skulle kräkas medan Jesper bara sitter och njuter.
 
 
Vinnaren i denna gren vart..... Jocke! Grattis, eller vad säger man?
 
 
Jocke försöker ta kort på Jesper som gör konster på cykeln. (Mitt råd till er: Testa INTE detta nykter)
 
 
 
 
 
 
Paus nummer tio. En mysig flotte/brygga med motor. Men vi åkte ju såklart ingenstans. Den var privatägd. Ägarna kom och tog en öl och gjorde oss sällskap medan vi satt där. Det var faktiskt väldigt mysigt. Trevliga pensionärer.
 
- Nämen, är det en till Kir jag ser där?
- Javisst!
- Tre flaskor! =O
- Ojojoj....
 
 
Stopp nummer elva. Nästan framme. Men här ifrån gick vi. Vi träffade några kul typer. Svärmor med flera. Mycket roligt! =D
 
 
 
 
 
FRAMME!!!! =D
 
 
 
 
 
 
Vi tog oss ganska snart till öltältet. Där vi kände att vi mest hör hemma. Speciellt Johan tydligen. =D
 
 
What!.. Mimmi, vad gör du i öltältet?! =O Du är ju förliten..
 
 
Trött Jocke! Massa överpigg Magda! <3 Jag älskar den mannen! <3
 
 
Lovva och Johan showar framför turnebussen.
 
 
 
 
Jesper dog i gräset när vi var på väg tillbaka till cyklarna. Lillasyster försöker få med honom.
 
 
Lovva, vem är din bitch? Ser ut som Johan denna kväll. Ser ut som om hon håller honom i luvan.
 
 
Jocke vill gärna vara med på ett litet hörn.
 
 
Sen dog lite mer av gänget.
 
 
Bettan (svärmor) går till anfall! Se upp där nereeeee!!!!
 
 
Och så kom en Magnus flygande också.
 
 
 
Bettan ropade ner Jocke till gräset. Väluppfostrad son som han är, löd han sin mors order.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tillbaka där vi hade startat tidigare. Klockan var nu ungefär 04:30. Trött gäng? Nej, bara som det set ut. Själv var jag super pigg och kunde inte sova.
 
 
 
Klockan var nu ungefär 8:30. Alla sover utom morgonpigga Magda. Så jag startade dagen med att sitta i min ensamhet ute på verandan. Väntade till efter 09:00 då jag gick upp och hoppade på Jocke. Men inget tecken på liv. =( *suck!* Klockan var strax efter 10:00 då jag gjorde försök nummer två. Jocke började röra på sig då, men han ville bara ha vatten, Ipren, Resorb och att den alldeles för muntar människan skulle gå ner igen. Jaja, jag fixade det han ville ha och gick ner till mina andra offer som jag hade utsett. Jag gick med bestämda steg mot vardagsrummet där Lovva och Jesper låg och sov. Tog tag i Lovvas ben och ryckte och drog i dem, hon satte sig upp och såg ut som om hon inte visste vart hon var. Mycket roande tyckte jag. =D Elak är mitt mellannamn. Mohahaha... Fick upp henne. Hon gick och duscha. Jesper vaknade och gick upp till Jocke och la sig bredvid honom. När Lovva var klar gick vi upp båda två och satte oss i sängen och började prata med dom för att de skulle sluta sova. Då sa Jesper: - Jocke få tyst på henne, (han mena mig) jag får huvudvärk. Hahaha.. Jag var då klar med dessa tre trötta människor, för vi gick alla vidare in till Johan och hoppade på honom. Godmorgon dags att gå upp!
 
 
Sen vart de pizza till frukost, åktur med bilen, letade efter fisk, åkte till platsen där vi dagen innan hade suttit och grillat, för att städa upp efter oss.
 
 
 
 
 
 
Här går dom tre pojkarna och letar efter Stensimpor om jag inte minns helt fel.
 
 
 
 
 
 
Lovva och jag stod mest och kollade på. De var skönast så tyckte vi.
 
 
Lovvas helt egna växt. Kvällen innan klev både jag och Lovva ner oss i brännässlor. AAAAJ!!!
När vi skulle gå ner till vattnet klev Lovva åter igen ner i nässlorna.
 
Lovva: -Dom var inte klara med mig än! ='(
 
 
Städning!
 
 
Jesper ville inte hjälpa till. Han är så himla lat den där svågern.
 
 
Nu ser man klart och tydligt vem de är som är Bossen!
 
 
Dags att ta ner den kanske?! =/
 
 
Ett par småtjejer stod vid vägen och sålde fika. Då gick vi dit och köpte bulle och saft.
 
 
Såklart kom även diskarna fram denna dag! =D
 
 
- Leka?
- Javisst!
 
 
Åheeeej!
 
 
Åhååå!
 
 
Åhh.. Hopp. Glamoröst Lovva!?
 
 
Eeeeett ...
 
 
... tvåååå ...
 
 
... treeee.... Wiiiii......
 
 
Det kommer fasen bli svårt att ens försöka toppa denna cykelfest nästa år! Hade så in i bollen roligt hela tiden. Ska jag vara ärlig tror jag inte att det kan bli bättre än vad det var! Den här cykelfesten kommer jag leva läääänge på. =D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: